Kameralarm

Våra medlemskommuner med tillhörande bolag, kommunalförbund och stiftelser kan ansluta sitt kameralarm till oss.

Ett kameralarm innebär att kameran används för att upptäcka till exempel inbrott eller skadegörelse. När kameran upptäcker något genereras ett ärende till vår larmcentral. Kameran kan konfigureras med parametrar som du själv väljer, till exempel rörelse över en särskild höjd eller under en viss tid på dygnet.

Företag och privatpersoner

Företag eller privatpersoner kan inte ansluta kameralarm till oss.

Så går det till

För att ansluta ett kameralarm behöver kommunen ha tecknat ett ramavtal som omfattar alla tjänsteområden utom brandlarm. Därefter tecknar vi ett avtal om kameralarm per larmsändare.

Avtal, villkor och blanketter för ändring eller uppsägning hittar du till vänster på den här sidan.
Del 3 i avtalet som handlar om inkoppling av kameralarm kan installatören hjälpa till att fylla i.

Mer detaljerad information finns i vårt produktblad om kameralarm

Avgifter

Som kund betalar du dessa avgifter för kameralarm:

  • Anslutningsavgift och en årlig abonnemangsavgift enligt taxa. Avgiften justeras varje år enligt index.
  • Ändring av uppgifter i larmanläggningen enligt taxa. Avgiften justeras varje år enligt index.

Kontaktcenter hjälper dig

Du kan alltid höra av dig till vårt kontaktcenter för frågor, information om aktuella avgifter eller hjälp med blanketterna.

Kontakta vårt kontaktcenter