Jour och beredskap

Våra medlemskommuner med tillhörande bolag, kommunalförbund och stiftelser kan ansluta förmedling av jour- och beredskapstjänster till oss.

Det innebär att vi tar emot akuta ärenden som kommer in utanför kontorstid, och förmedlar vidare till den aktör som ska hantera dem. Det kan till exempel handla om vattenläckor, snöröjning, trasig gatubelysning eller händelser som gör att er krisledning ska aktiveras.

Företag och privatpersoner

Företag eller privatpersoner kan inte ansluta jour- och beredskapstjänster till oss.

Så går det till

För att ansluta jour- och beredskapstjänster behöver kommunen ha tecknat ett ramavtal som omfattar alla tjänsteområden utom brandlarm. Därefter tecknar vi ett avtal.

Till avtalet finns en bilaga där du som kund anger vilka åtgärder vi ska göra, vem vi ska kontakta och vilka tider som gäller för varje specifikt område.

Avtal, villkor och blanketter för ändring eller uppsägning hittar du till vänster på den här sidan.

Mer detaljerad information finns i vårt produktblad om jour- och beredskapstjänster

Avgifter

Som kund betalar du dessa avgifter för jour- och beredskap:

  • En anslutningsavgift som justeras varje år enligt index.
  • En abonnemangsavgift som baseras på antalet jour- och beredskapstjänster.
  • Ändring av uppgifter i enligt taxa. Avgiften justeras varje år enligt index.

Kontaktcenter hjälper dig

Du kan alltid höra av dig till vårt kontaktcenter för frågor, information om aktuella avgifter eller hjälp med blanketterna.

Kontakta vårt kontaktcenter