Personlarm
Våra medlemskommuner med tillhörande bolag, kommunalförbund och stiftelser kan ansluta personlarm till oss.
Personlarmen är bärbara och innebär att du som bär larmet har en direktlänk till vår räddningscentral vid en hotfull eller akut situation. Vår räddningscentral kan se var du är, höra och prata med dig via personlarmet.
När larmet aktiveras gör räddningscentralen det som vi kommit överens om. Det kan till exempel vara att kontakta polis vid en situation som operatören bedömer är hotfull, kontakta ordningsvakt, väktare, kollega eller chef.
Företag och privatpersoner
Företag eller privatpersoner kan inte ansluta personlarm till oss.
Så går det till
Vi erbjuder ett komplett personlarmspaket med flera olika modeller av larm att välja mellan. I paketet ingår
- Personlarm
- Koppling till vår räddningscentral
- Utbildning
- Service
- Fri support
- Lån av tillfälligt larm om ditt skulle behöva service
Till vänster finns avtal och beställningsunderlag för personlarm. Du hittar mer detaljerad information om tjänsten i vårt produktblad om personlarm.
Hyr personlarm under en begränsad tid
Om det uppstått ett akut behov går det att hyra ett personlarm en kortare tid, upp till tre månader. I så fall ska du först ta kontakt med räddningscentralen och anmäla ert behov. Sedan fyller du i blanketten för korttidsuthyrning av personlarm och mejlar det till oss.
Telefon för att anmäla akut behov: 08-721 23 03
E-post dit du skickar blanketten: rc@sbff.se
Du hämtar och lämnar tillbaka personlarm som du hyrt på station Lindvreten, Mogårdsvägen 2 i Vårby.
Avgifter
Som kund betalar du dessa avgifter för personlarm:
- Anslutningsavgift och en årlig abonnemangsavgift enligt taxa. Avgiften justeras varje år enligt index.
Ändringar i larmplanen
Ni som redan har ett personlarm och vill ändra i larmplanen, alltså vilka åtgärder räddningscentralen gör om larmet aktiveras, kontakta den leverantör som utbildat och lämnat över era larm. Leverantören skickar den uppdaterade informationen till vår räddningscentral.